Najnowsze


Testowanie oprogramowania: jak wyglądała moja rozmowa kwalifikacyjna na stanowisko Tester [pytania, zadania]

Jestem świeżo po rozmowie rekrutacyjnej na stanowisko testera, nazwa dokładna specjalista ds testowania. Postanowiłam, że spiszę szybko przebieg rozmowy teraz, bo potem po prostu wypadnie mi dużo z głowy.
Opisują wam całą rozmowę kwalifikacyjną, w zasadzie myślę że wszystkie pytania i zadania tutaj wymieniłam. Cała rozmowa składała się z kilku części. Oczywiście początek to pytania wstępne, służące nam do poznania się. Potem padły konkretne pytania badające wiedzę z testowania. Zaraz potem pojawiły się zadania praktyczne. Następnie pytania dotyczyły systemów, integracji systemów z którymi pracowałam. Były też pytania, które mogę określić mianem obsługi komputera, czyli nieśmiertelny Word i Exel.Kolejna cześć to część  padała moje predyspozycje, czyli typowe pytania np o mocne i słabe strony. Na koniec część również typowa czyli od kiedy mogę zacząć pracę i czy mam pytania. Szczegóły poniżej.

Pytania wstępne

Początek rozmowy to typowe pytania, które pojawiają się na rozmowach kwalifikacyjnych. Oto pytania, które mi zadano:

Pytanie 1
Proszę opowiedzieć o sobie

Pytanie 2
Dlaczego chce Pani pracować akurat u nas?

Pytania i zadania z obszaru testowania oprogramowania

Z obszaru testowania padły pytania, ale pojawiły się też konkretne zadania.

Pytanie 1
Różnice pomiędzy testowaniem statycznym a dynamicznym

Pytanie 2
Po co wykonuje się testy regresyjne?

Pytanie 3
Do czego służą retesty?

Zadanie 1, Zadanie 2
2 błędy które wygenerował system i miałam przyporządkować je do podanych kategorii błędów

Zadanie 3
diagram, schemat um i mialam opisać co on przedstawia

Pytania dotyczące systemów oraz integracji systemów

Jakie systemy pani administrowała, obsługiwała
Czy któryś z nich był zintegrowany z innym systemem?


Jakiego oprogramowania Pani używa / używała?
Zna Pani Worda, Excela?
 Excel Jakiego polecenia użyjemy żeby z kilku komórek zrobić jedną?
Word
Nad dokumentem pracuje kilka osób, kilka osób modyfikuje dokument. Chcemy widzieć kto jakich zmian dokonywał. Jakiej polecenia/funkcji użyjemy, aby to obsłużyć?



Pani mocne strony, a słaba strona
Jak Pani widzi siebie zawodowo za kilka lat?
Czy w zespole widzi Pani siebie w roli kierującego/lidera/koordynatora?  Dlaczego tak/nie?
Czy miała Pani we wcześniejszej pracy konflikty w zespole? Jakie, jak sobie Pani z nimi radziła?
Jak by Pani postąpiła jako kierująca zespołem w przypadku kiedy pracownik nie zrealizował zadań i miga się od pracy?
Od kiedy może Pani zacząć pracę
CZy jest pani znane proponowane wynagrozenie? Akceptuje je Pani?






Czy myślala Pani o tym by zając się nie tyle testowaniem, co współpracą przy jego tworzeniu, projektowaniu tego systemu
czy zajmowała się pnai zamówieniami publicznymi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne